België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

zaterdag 16 januari 2016

2016-01-16 De Mekongdelta.

Ondanks onze zeer getaande huid, waardoor we geen last meer hebben van zonnebrand, smeren we ons vandaag toch nog in met zonnecrème omdat de zon hier wel heel hard brand.
De Mekongdelta mag dan wel zo plat als een pannenkoek zijn, wie denkt dat het hier vlak fietsen is komt bedrogen uit, vanwege de vele bruggen waar je over moet. Ik heb geprobeerd ze te tellen, maar was al snel de tel kwijt. Sommigen zijn zelfs 50m hoog, omdat er nog grote schepen onderdoor moeten kunnen.
We komen op kleinere wegen terecht waar het asfalt wat hobbeliger is en ik steeds meer begin te voelen dat ik mijn vetkussentjes op mijn zitvlak kwijt ben. Een beetje extra vet op de juiste plaatsen kan soms ook zijn voordeel hebben.
Op YouTube hebben we een zeer interessante reportage gezien over ‘
Bizarre foods in Ho Chi Minh City’. Enige tijd terug hebben we een blubbersoep gegeten die we niet konden identificeren. Dankzij de reportage, weten we nu dat ze waarschijnlijk gemaakt was van vogelnestjes. Rat hebben we waarschijnlijk ook als eens geserveerd gekregen. Het klinkt misschien allemaal een beetje vies, maar de Vietnamezen slagen er toch maar in om er iets lekkers van te maken. Klik hier voor de link naar de reportage.

Een van de vele bruggen in de Mekongdelta.


Een kruispunt op een rustige weg in de Mekongdelta.

Een kruispunt in een provinciestadje in de Mekongdelta. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten