België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

woensdag 27 januari 2016

2016-01-27 Heeft er iemand aan mijn fiets geprutst?

Wanneer ik de parking voor het hotel wil uitrijden, voel ik dat mijn achterband plat is. Ik merk echter meteen dat er iets niet klopt, de band is niet volledig plat, en onze fietsen zitten helemaal onder het stof, behalve het beschermdopje op het ventiel. Een of andere snoodaard vond het blijkbaar leuk om mijn band af te laten. Terwijl ik mijn band weer oppomp zit hij misschien nog wel toe te kijken, en lacht hij nog eens in zijn vuistje.
We weten nog niet goed hoe ver we vandaag gaan fietsen, ofwel wordt het een rit van 107km tot Battambang, ofwel wordt het een rit van 60km tot Moung Ruessei. We weten alleen niet of er een overnachtingsmogelijkheid is. Onderweg komen we in de andere richting een Nederlands koppel op de fiets tegen, en zij weten ons een adres te geven van een guesthouse in Moung Ruessei. Het guesthouse wordt gerund door de vrouw van een tandarts. Het is wat primitiever dan de vorige dagen. We betalen er dan ook maar 6$ voor.
Onderweg moet ik mijn achterband toch nog eens oppompen. Het is een langzame leegloper geworden, waarschijnlijk is het ventieltje kapot.
In Moung Ruessei laat ik onze fietsen nog eens deftig kuisen, twee jonge kerels zijn er ruim een half uur mee bezig, en daar vragen ze maar 5.000 Riel voor (1,25$).


Tandartspraktijk in hoekje naast de receptie van het guesthouse.

Schoolkinderen op weg naar huis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten