Vandaag
kunnen we in ons logboek noteren dat we al meer dan 10.000 km afgelegd
hebben met de fiets. We zijn niet aan onze wereldreis begonnen met de
bedoeling om grootse prestaties te leveren, maar als je een mooi rond
getal bereikt, is het een goed moment om enkele cijfertjes eens op een
rij te zetten, en dan kom je tot enkele verrassende vaststellingen.
We zijn al 209 dagen onderweg en daarvan hebben we er 139 van gefietst; maar ook bleven onze fietsen gedurende 70 dagen op stal, dat is 1/3de van de tijd. Het meeste daarvan was te wijten aan wachttijden voor visums. Visums zijn niet alleen duur, je verliest er ook nog eens veel tijd mee. Als je alleen maar rekening houdt met de 139 dagen dat we konden fietsen komen we toch nog aan een gemiddelde van 72 km per dag. Het was vooral bij aanvang in Europa dat we lange etappes maakten. Nu zijn de dag-etappes over het algemeen veel korter, want je komt ook niet elke dag in China, en we proberen er vooral optimaal van te genieten.
In totaal hebben we al meer dan 16.537 km afgelegd waarvan 10.011 km met de fiets, de overige kilometers legden we af met de trein, vliegtuig, boot, bus of taxi. Als we onze planning kunnen blijven volgen hopen we in de komende maanden nog zo’n 7.000 km af te leggen tot Bangkok en liefst zo veel mogelijk met de fiets, zonder al te veel noodgedwongen wachttijden.
We zijn al 209 dagen onderweg en daarvan hebben we er 139 van gefietst; maar ook bleven onze fietsen gedurende 70 dagen op stal, dat is 1/3de van de tijd. Het meeste daarvan was te wijten aan wachttijden voor visums. Visums zijn niet alleen duur, je verliest er ook nog eens veel tijd mee. Als je alleen maar rekening houdt met de 139 dagen dat we konden fietsen komen we toch nog aan een gemiddelde van 72 km per dag. Het was vooral bij aanvang in Europa dat we lange etappes maakten. Nu zijn de dag-etappes over het algemeen veel korter, want je komt ook niet elke dag in China, en we proberen er vooral optimaal van te genieten.
In totaal hebben we al meer dan 16.537 km afgelegd waarvan 10.011 km met de fiets, de overige kilometers legden we af met de trein, vliegtuig, boot, bus of taxi. Als we onze planning kunnen blijven volgen hopen we in de komende maanden nog zo’n 7.000 km af te leggen tot Bangkok en liefst zo veel mogelijk met de fiets, zonder al te veel noodgedwongen wachttijden.
Ook dit is China.
Minivrachtwagen zoals je er veel ziet rondtuffen.
Ook vrouwen spelen met de kaarten op straat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten