Onze trein vertrekt om 12u14, we hebben dus nog alle tijd om terug naar het hotel te fietsen en alles weer in te pakken.
Eenmaal terug in het treinstation kopen we onze tickets, 15 Baht (€0,38) per persoon. Vervolgens moeten we naar de afdeling waar we apart moeten betalen voor wat in de cargo-wagon moet. Voor een fiets is dat 90 Baht (€2,30). Maar dan is er plots een probleem. We hebben het merendeel van onze fietstassen in twee grote reistassen gestoken, en hiervoor wil (of kan) de man van dienst niet laten betalen. We zouden ze als gewone bagage mee in de passagierswagon moeten meenemen, iets wat wij niet zien zitten. Niet alleen omwille van het volume en het gewicht, maar daarbuiten hebben we nog onze twee grote fietstassen, onze tentzak en mijn voortas. Aandringen helpt niet. Bij verder navragen, blijkt dat we ook onze fietsen nog zelf in de cargowagen moeten zetten. Hoe moeten we dit allemaal gedaan krijgen in één minuut tijd? Op de koop toe moeten we dan nog eens vanaf perron 3 vertrekken. Gelukkig duiken er net enkele Nederlandse meiden op die ons een handje helpen om alles snel op de trein te krijgen. Het lukt ons zelfs om ook onze zware tassen in de cargowagon te hijsen. Daarna nog vlug de trein op met de rest van onze bagage. De wagon zit afgeladen vol, alle stoelen zijn bezet en de middengang staat vol met passagiers. MJ geraakt nog net tot voor het toilet. Aangezien ik niet verder kan, zet ik me op de trapjes in de openstaande deuropening. Het blijkt zelfs een ideale zitplaats te zijn. Aan een topsnelheid tot 80km/u krijg je daar heerlijk veel wind over je heen.
De treinrit van 2 uur (72km) kost ons alles tezamen slechts €5,36.
Met de trein naar Bangkok
Geen opmerkingen:
Een reactie posten