Om
uit Bangkok weg te geraken, nemen we de trein. Deze keer denken we
slimmer te zijn, en laten al onze bagage op de fietsen zitten. We rijden
naar de cargowagen en hijsen met behulp van het personeel onze fietsen
erin. Oef, het is gelukt. Maar op weg naar onze wagon, deze keer hebben
we kaarten voor 2de klas met voorbehouden zitplaatsen, tikt
er iemand op mijn schouders, en we moeten terug meekomen. Met de bagage op
de fietsen nemen ze te veel plaats in. Men wil dat we alles er af halen.
Mits de verantwoordelijke 100 Baht in zijn handen te stoppen kunnen we
wel alle bagage achter laten in de cargowagon.
Om 12u17 vertrekt de trein met ruim een kwartier vertraging. Omstreeks 17u komen we aan in Phetchaburi, ruim een uur later dan voorzien. De stiptheid van de treinen is in Thailand duidelijk geen prioriteit.
Het is donker wanneer we op verkenning gaan in het stadje, op zoek naar eten. Op de plaatselijke markt proberen we meerdere schotels uit. Aan één kraam is de vrouw wel zo vriendelijk om ons te zeggen dat wat we kiezen nogal pikant is, we gaan dan voor iets anders, alles is hier zo al pikant genoeg.
Om 12u17 vertrekt de trein met ruim een kwartier vertraging. Omstreeks 17u komen we aan in Phetchaburi, ruim een uur later dan voorzien. De stiptheid van de treinen is in Thailand duidelijk geen prioriteit.
Het is donker wanneer we op verkenning gaan in het stadje, op zoek naar eten. Op de plaatselijke markt proberen we meerdere schotels uit. Aan één kraam is de vrouw wel zo vriendelijk om ons te zeggen dat wat we kiezen nogal pikant is, we gaan dan voor iets anders, alles is hier zo al pikant genoeg.
Keuze genoeg om te eten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten