Als
je met de fiets een miljoenenstad wil binnenrijden, kan je dat beter
goed voorbereiden, en om het centrum van Ho Chi Minh City te bereiken
zijn er verschillende opties. Aanvankelijk dachten we tot Vung Tau te
fietsen en daar de hydrofoil te nemen die ons tot in het centrum zou
brengen, maar toen we het gisteren nog eens checkten op het internet,
moesten we vaststellen dat ze enkel passagiers vervoeren, geen dieren,
geen brommers of fietsen. We zullen dus tot in het centrum moeten
fietsen. Een van de toegangswegen gaat via een snelweg waar het
waarschijnlijk ook voor fietsers is verboden. Een alternatief is via een
kleinere weg en dan een ferryboot nemen over de Dong Nai rivier. Er
wordt veel gebruik van gemaakt, want er varen constant meerdere ferry’s
op en neer. Een laatste hindernis tot het centrum is de Saigon rivier. Er
loopt een tunnel onder de rivier of je kan via een indrukwekkende
hangbrug. Ook hier gaan we er van uit dat de tunnel verboden is voor
fietsers en we beter de 705m lange ‘Phu My Bridge’ kunnen nemen.
We
hebben veel gelezen over het waanzinnig drukke verkeer in Ho Chi Minh
City, maar wanneer wij omstreeks 14u de stad binnenrijden, valt het nog
best mee omdat het nog buiten het spitsuur is, en we ondertussen al
gewend zijn aan de rijstijl van de bromfietsers. Pas in het vierde hotel waar
ik ga informeren heeft men nog een tweepersoonskamer vrij voor drie
overnachtingen.
Op de ferry is een Vietnamese jongeman geïnteresseerd over wat we vinden van Vietnam.
Jackfruit, wordt zowel vers als gedroogd verkocht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten