België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

vrijdag 26 juni 2015

2015-06-26 Opgelicht door een apotheker

Aan het raam van een apotheek zie ik een affiche hangen voor een product dat onaangename geurtjes in sportschoenen doet verdwijnen. Dat is net wat onze fietssandalen kunnen gebruiken. Ik neem een foto van de affiche, ga de apotheek binnen en toon aan de man van dienst de foto. Hij zegt dat hij dat product niet meer heeft maar geeft me een ander product dat hetzelfde effect zou hebben. Samen met een potje supradyn vitamientjes betaal ik 55TL. Terug buiten bekijken we het potje nog eens en zien dat het een soort gelaatspeeling is en zeker niet bedoelt om ongewenste geuren uit schoenen te verwijderen. MJ stapt meteen de apotheek weer binnen om het potje terug te geven en ons geld terug te vragen. Eerst legt de man 10TL op tafel maar MJ geeft aan dat dat niet genoeg is en uiteindelijk legt de man er dan toch nog een briefje van 20TL naast. Van een apotheker zou je toch niet verwachten dat ze je willen oplichten.
Bij het buitenrijden van Samsun stoppen we aan een benzinestation met carwash, halen al de bagage van onze fietsen en geven onze fietsen een welverdiende poetsbeurt. Even verderop stop ik nog eens aan een oto lastik (bandengarage) om de druk in mijn banden nog op punt te stellen.
Ondanks dat er regen voorspeld is blijft het uiteindelijk toch droog. Het is een makkelijk te fietsen parcours, we kunnen eindelijk nog eens flink wat kilometers afleggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten