België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

vrijdag 21 augustus 2015

2015-08-21 Gaan onze fietstassen het wel volhouden?


Er is vandaag meer wind dan gisteren en hij is een beetje van richting veranderd, waardoor we er meer hinder van hebben. Bovendien is het wegdek in de eerste 30km vreselijk slecht en dat is vooral zeer belastend voor het ophangingssysteem van onze fietstassen. Haast dagelijks moet ik ergens iets herstellen aan een fietstas.  Tot op heden lukt dat nog steeds, maar als een van de fietstassen het definitief begeeft, zitten we wel met een probleem. Op 11km van Qarshi stop ik nog eens aan een mini market om drank te kopen, en het toeval wil dat ik ook even controleer of alles nog stevig op de fiets zit  Maar dan merk ik dat de ophanging van een van mijn fietstassen achteraan kapot is, en een deel ervan ben ik onderweg kwijt geraakt. Ik herinner me dat ik enkele honderden meters eerder in een put ben gereden. Ik pak MJ haar fiets en keer terug in de hoop het ontbrekende stuk nog terug te vinden, hoe klein deze kans ook is. Onze engelbewaarder is ons ook deze keer weer gunstig gestemd want, hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, ik vind het onderdeel terug op de weg, en het mag al een wonder heten dat er geen enkele auto of vrachtwagen overheen is gereden. Voorlopig kunnen we weer verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten