België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

vrijdag 28 augustus 2015

2015-08-28 Nog eens met wind op kop

Medisch bulletin MJ: alles doet zeer, stijfheid ten top, op en af de fiets kruipen gaat moeizaam maar het fietsen zelf valt dan weer héél goed mee, ten minste als er niet teveel schokken moeten opgevangen worden door een slecht wegdek.
De zon is weer van de partij maar de stevige wind op kop is er nog steeds, in het eerste uur leggen we amper 12km af. Net op het ogenblik dat ik me de bedenking maak dat we onderweg maar weinig andere trekkers tegenkomen zie ik er eentje uit de andere richting aankomen. Hij komt naar ons toe gereden en wanneer hij naast me stopt begint ik met de vraag ‘Hello, where are you from?’. Als antwoord krijg ik meteen ‘Gij zijt zeker Marc en Marie-Josée’, waarop ik dan meteen antwoord ‘Als ge da weet dan moet gij Luc zijn!’. Het klink misschien raar dat drie onbekenden die elkaar toevallig tegenkomen langs de weg elkaar meteen kunnen aanspreken met de voornaam maar dat komt omdat vele trekkers die door centraal Azië rijzen elkaar volgen via blogs. Luc Seghers kent ons en wij hem via de blog van Guido & Agnes. Luc wist zelfs al dat MJ gisteren was gevallen. Het kon niet anders of vroeg of laat moesten we Luc onderweg eens tegenkomen en misschien is dit niet de laatste keer, ook al rijdt hij de andere richting uit. Luc geeft ons nog het adres mee van het hotel in Jizzakh waar hij de vorige nacht heeft geslapen en waar wij nu naar toe rijden.
Het was vandaag een van 71 redelijk vlakke kilometers maar de wind en het slechte wegdek in de laatste 25 kilometers hebben er toch nog voor gezorgd dat het een vrij lange dag is geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten