België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

zaterdag 6 juni 2015

2015-06-06 In amper vijf weken totaal op

De grootste boosdoener voor je remblokjes is de kombinatie regen en vuile wegen. Door het vele slechte weer waren mijn remblokjes achteraan al ver gevorderd maar door de regen van gisteren zijn ze nu volledig op. Als ik mijn achterste rem wil gebruiken hoor ik alleen maar het geluid van metaal op metaal. Mijn achterste remmen kan ik niet meer gebruiken. Na 15km stoppen we in een eerste dorpje en ik ga het er toch op wagen om de remblokjes te vervangen. Ik beschouw mezelf niet echt als een echt handige Harry maar het is een nieuw systeem van remblokjes dat normaal gezien makkelijker te vervangen zou moeten zijn. Het is inderdaad een handig systeem en het lukt me zonder problemen de remschoentjes te vervangen. Ik had wel 4 paar reserve remblokjes mee maar als ze aan dit tempo gaan afslijten gaan we niet ver geraken. Toen ik mijn fietstassen achteraan wilde afnemen bleek er ook nog eens een probleem te zijn met het kliksysteem van een van de tassen. Gelukkig lukt het me ook om zelfs dat probleem weer op te lossen.
Gisteren had een Frans sprekende Belg, die onze verwaterde Belgische vlagjes nog had herkend, voorspeld dat het ook vandaag nog slecht weer zou zijn, maar niets is minder waar. Het is mooi weer, het wegdek is behoorlijk en we kunnen nog eens volop genieten van het schitterende landschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten