Er
is wat bewolking en er waait een stevige noordenwind. Ideale
fietstemperatuur dus, en voor de afwisseling eens niet zweterig. In het
eerste deel van de etappe is duidelijk te zien dat men al heel lang
bezig is met de (her)aanleg van de ‘National Highway 5’ en het zal nog
wel enkele jaren duren vooraleer die volledig af zal zijn. Ondertussen
moeten we wel over erg slechte weg fietsen, meestal onverhard en vanwege
de wind, met heel veel opwaaiend stof. Bij momenten is het zicht erdoor
zelfs beperkt. In het tweede deel van de etappe wordt het wegdek
gelukkig al wat beter. Geen onverharde stukken meer, maar wel nog
hobbelig asfalt. Het wordt een behoorlijk moeizame tocht van 96km, maar
toch staan we om 15u al weer onder de douche.
We beginnen stilaan
wel gewend te geraken aan het geld. Merkwaardig is wel dat men zowel met
Amerikaanse Dollars als met Cambodjaanse Riel werkt. Kassa’s in grotere
winkels zijn zo geprogrammeerd dat ze het bedrag zowel in Dollar als in
Riel kunnen weergeven. Wanneer je met Dollars betaalt kan het zijn dat
je Riel terugkrijgt, of omgekeerd, en soms zelfs een combinatie van
beide. Om het rekenwerk niet al te moeilijk te maken hanteert men
vrijwel overal dezelfde koers: 1 Dollar = 4.000 Riel.
Wie durft er over zo’n stelling lopen ?
Hoe noem je dit, een brommerbus ?
Men hangt aanhangwagens achter brommers die we thuis nog niet achter een auto zouden hangen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten