België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

donderdag 17 maart 2016

2016-03-17 Ik heb last van miliaria.

Vannacht niet zo goed geslapen omdat we het moesten stellen met een ventilator die constant op ons gezicht blies, maar waarmee het niet echt voldoende afkoelde. MJ draait zich in het midden van de nacht van miserie om, en slaapt met haar hoofd aan het voeteneinde van het bed.
Na een kort ritje van 25 kilometer gaan we in de voormiddag al op zoek naar een kamer in het zéér toeristische Vang Vieng. Het lijkt wel een paradijs voor backpackers. Het zou een mooie idyllische plaats kunnen zijn, maar de overvloed aan hotels, guesthouses, bungalows en restaurants verknalt het toch voor een deel.
Ik heb al geruime tijd last van huiduitslag op mijn rug en armen door het zweten. Ik ben op het internet eens gaan zoeken naar ‘huiduitslag door zweten’ en de medische term voor deze onschuldige aandoening is ‘miliaria’, zeker niet te verwarren met malaria, wat iets totaal anders is. Door het zwoele weer heb ik er de laatste dagen weer erg veel last van gekregen, en daardoor gaan we na veel aandringen van MJ toch maar eens te rade bij een apotheker. We krijgen 10 pilletjes en een zalfje tegen allergie. Benieuwd of dat iets oplevert.


Het vergaren van zwerfvuil langs de weg om het daarna op te stoken.

Vrouwen aan het werk.

De omgeving van Vang Vieng.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten