België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

woensdag 23 maart 2016

2016-03-23 Elephant Riding.

Wie uitgebreid Zuid-Oost Azië bezoekt, ontsnapt niet aan het groot aantal aanbiedingen voor ‘Elephant Riding’. Vijftien kilometer buiten Luang Prabang is er een ‘Elephant Village’ waar oudere olifanten een tweede leven krijgen dikwijls na zwaar labeur elders. Het bezoek aan een elephant camp is dikwijls onderdeel van een dagtrip, maar wij fietsen er gewoon naartoe. Zo’n rit op de rug van een olifant is weer eens wat anders. Vooraf was MJ er niet zo zeker van of ze het wel zou durven, maar er is absoluut niets om bang van te zijn. Je neemt plaats in een zitbank voor twee personen en je krijgt nog eens een gordel om ook. De begeleider zelf zit vooraan in de nek van de olifant. Halverwege vraagt de begeleider mijn fototoestel om wat foto’s te nemen van ons, en vraagt aan mij of ik zijn plaats wil innemen in de nek van de olifant. Heel even twijfel ik, maar zo’n unieke kans laat ik niet liggen !

Elephant Riding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten