België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

maandag 21 maart 2016

2016-03-21 Gevaarlijk geschut.

De mannen gaan hier graag op jacht. Op wat ze jagen weet ik niet, ik heb nog geen enkele keer een schot gehoord in de bossen, of een jager met een buit zien huiswaarts keren. Ze hebben anders wel indrukwekkende geweren met onderaan een lader voor 20 à 30 kogels. Ik ken niks van wapens, maar weet zeker dat je met iets dergelijks in België niet over straat mag lopen, en zeker al niet in de huidige tijden van terreurdreiging. En als het geen geweer is hebben ze wel een gevaarlijk kapmes aan hun heup hangen.
Bij een bergrit ben ik goed voorbereid, en daarom noteer ik het profiel van de rit op een klein stukje papier dat ik dan op mijn stuurtas plak. Dit was het schemaatje van de rit van vandaag: 

p 1km – 1429mq 22km – 360mp 37km – 1049mq 52km – 300m

Tegen de avond zien we van op onze kamer een trekker zitten in het restaurant. Nieuwsgierig als we zijn gaan we er ook nog iets drinken, als we zien dat het een wildkampeerder is, vragen we hem of hij iets wil drinken met ons. Het is een Australiër op trektocht voor 5 maanden. Het feit dat hij al een tijdje onderweg is, zie je aan zijn vuile en gehavende kleren. Het is al bijna donker wanneer hij terug vertrekt op zoek naar een slaapplaats in het bos.

Gevaarlijk vuurwapen.

Gevaarlijk kapmes.
Laotiaanse vrouw.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten