België - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Servië - Bulgarije - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kirgizië - China - Vietnam - Cambodja - Laos - Thailand - ...

maandag 28 september 2015

2015-09-28 Visa voor China OK, fiets nog af te wachten

Ik heb nog drie adressen van fietsenwinkels waar ik kan informeren of ze Shimano onderdelen verkopen. In de miezerige regen trek ik op mijn fiets de stad in. In de eerste fietsenwinkel, ‘Alex.kg” aan de andere kant van de stad, kunnen ze me niet verder helpen maar net zoals bij ‘Gergert’ zegt men dat ik eens moet informeren bij ‘Velo Leader’. Op de plaats waar ik de volgende winkel ‘Free Bike’ zou moeten vinden is er alleen maar een bouwwerf. Er rest me nog één mogelijkheid, ‘Velo Leader’. Ik fiets er naartoe maar de winkel is gesloten. Aan de deur hangt een bordje met de openingsuren en –dagen. Twee dagen in de week is het gesloten maar aangezien het in het Russisch is geschreven kan ik er niet uit afleiden welke dagen. Het zijn de twee onderste dagen, dus ik ga er van uit dat ze op zaterdag en zondag gesloten zijn. Voor de zekerheid vraag ik het aan twee voorbijgangers, waarvan er eentje een beetje Engels spreekt, beiden bevestigen dat het op maandag zou moeten open zijn. De winkel zou om 10u moeten open gaan maar om 11u is hij nog steeds gesloten. Langer wachten heeft geen zin, ik keer terug naar de hostel waar ik aan de receptioniste de foto toon die ik genomen had van het bordje met de openingsuren en zij zegt me dat de winkel gesloten is op zondag en maandag. Later check ik het nog eens met google translate en het klopt inderdaad dat de winkel vandaag gesloten is. We zullen dus pas morgen weten of we hier de nodige wisselstukken kunnen kopen of ze moeten laten overkomen vanuit België.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten